Οτι θέλετε να μάθετε στη LivePedia

12/5/14

Σπήλαιο Γρεβενών (εντυπώσεις απο ημερήσια εκδρομή)

Ημερήσια εκδρομή στο Σπήλαιο Γρεβενών
Ξεκινήσαμε από Κοζάνη  στις 11 πμ με επιβατικό ΙΧ .
Μέσω Εγνατίας φτάσαμε γρήγορα στην έξοδο ( στροφή Strata) όπου υπάρχει  βενζινάδικο με αναψυκτήριο  για ένα καφέ.  Στη συνέχεια παίρνουμε τον  δρόμο για τα ενδότερα. Καλός δρόμος  αλλά στενός .   Περνάμε το χωριό Μαραναίοι.  Από το δεξιό δρόμο πηγαίνουμε  στη Βασιλίτσα  ίσια μπροστά Βάλια  Κάλντα ,Ζιάκα Σπήλαιο  γεφύρι Πορτίτσας  και προς τα αριστερά στο Τρίκωμο με το γεφύρι Αζίζ Αγά.
Γεφύρι του Ζιάκα
Εμείς πήραμε τον ίσια μπροστά δρόμο μας και το πρώτο γεφύρι που συναντήσαμε ήταν του το  Γεφύρι του Ζιάκα  .
Χωριό Σπήλαιο
Συνεχίσαμε  και μετά από λίγο είδαμε το βουνό Όρλιακα  και στους πρόποδες το χωριό Ζιάκας  .
στρίβουμε αριστερά προς Πορτίτσα
Μπαίνουμε στο Ζιάκα μέσα από στενά και ανηφόρες και προσπερνάμε την πρώτη ταμπέλα προς Βασιλίτσα , Πολυνέρι , Σμίξη.  Λίγο πιο πάνω συναντάμε δεύτερη ταμπέλα προς Περιβόλι,  Αβδελλά , Βωβούσα  και αριστερά προς  Σπήλαιο.  Παίρνουμε το κατήφορο προς Σπήλαιο .  Σε ένα σημείο ο δρόμος  έχει δεξιά πανύψηλους βράχους   προστατευμένους με πλέγματα για τη αποφυγή ατυχημάτων από τις πτώσεις κομματιών βράχων και από την αριστερή πλευρά γκρεμός  εκατοντάδων μέτρων. Εντυπωσιακό και κατάλληλο για φότο. Στη είσοδο του χωριού Σπήλαιο συναντάμε μια ξερή κεραυνόπληκτη φτελιά  όπου από κάτω κάθησε ο Κοσμάς ο Αιτωλός.
Φτελία του Παπά Κοσμά

Γεφύρι Πορτίτσας απο ψηλά
Το φαράγγι
Το γεφύρι Πορτίτσα
Πορτίτσα
                                                                                                                                                                                  Μπαίνουμε μέσα στο χωριό  από καλντερίμι  το διασχίζουμε και βγαίνουμε από την άλλη πλευρά .Ακολουθούμε ένα καλό πατημένο χωματόδρομο  για 2 χιλ και συναντάμε αριστερά μας ένα κιόσκι και ταμπέλες που δείχνουν  να πάμε αριστερά προς το γεφύρι Πορτίτσα.        Να ανέβουμε στο κιόσκι έχει καλή θέα όλης της ρεματιάς και την θέση του γεφυριού ( αυτό θα μας βοηθήσει για να προσανατολιζόμαστε  καθώς θα κατεβαίνουμε).                                  Πέρνουμε τον χωματόδρομο αριστερά .Δρόμος γεμάτος σπασμένες πέτρες με κοφτερές αιχμές,λακούβεςκαι νεροσυρμές.Το ΙΧ θα αναστενάξει.Συνεχίστε τον κατήφορο. Στην αρχή θα συναντήσετε μια διασταύρωση που αριστερά πηγαίνει προς Αγία Αικατερίνη,εσείς συνεχίστε ίσια. Κάποτε  θα συναντήσετε μιά ταμπέλα που δείχνει αριστερά προς το γεφύρι Πορτίτσα. Στρίβετε αριστερά και συνεχίζετε παράλληλα με το ποτάμι.Μετά απο λίγο  υπάρχει ένα άνοιγμα που παρκάρετε το ΙΧ και συνεχίζετε με τα πόδια  για 100 μέτρα μέχρι το γεφύρι. Στο μέρος αυτό βλέπεις κάθετους βράχους κατάλληλους για αναρρίχηση με σπηλαιές και οργιαστική βλάστηση.Το γεφύρι είναι κτισμένο μπροστά στο φαράγγι .Ανεβαίνεις πάνω του και βλέπεις μέσα στο φαράγγι .Μη νομίσετε κάποιο φαρλάγγι απο τα γνωστά ,αυτό είναι μικρών διαστάσεων .Δύο κάθετοι βράχοι αρκετά ψηλοί να απέχουν μεταξύ τους 2-5 μέτρα και απο μέσα να περνά ο Βενέτικος. Εικόνα αρκετά όμορφη. Εντυπωσιακό και καλή θέση για φότο.

Βενέτικος

βράχοι για αναρρίχηση
 Ηταν μια καλή ημερήσια εκδρομή στις 11/5/2014 . που την συνιστώ.